Bergsmansgatan 22, Karlskoga 0586-505 32 kontakt@bevarainredning.com

fredag 17 september 2010

Frukost i Roses - middag i Chalon sur Saone

Vi lämnade Barelona innan rusningstrakfiken och stannade precis innan franska gränsen och åt frukost på stranden. Roses är en mycket vacker by som ligger beläget i bergen men som sluttar direkt ner till havet, så det finns strand också. Regionen producerar mycket statyer. Jag lyckades välja två som jag verkligen gillar att ta med hem till butiken. Superfina!! Vita stenstatyer – en ängel och en byst. Hade det inte varit för tyngden hade jag tagit med många flera.

Som ni alla vet är ju franskt lantigt hjärtat i shabby chic modet, så därför stannar jag en extra dag i frankrike för att leta speciella fynd att ta med tillbaka till min lilla butik. Regionen kring Beaune är känt för sina antikhandlar så därför blir det utgångspunkten för min jakt!
Kan inte ladda upp bilder från internet cafe, men det kommer bilder snart!

Hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar