Bergsmansgatan 22, Karlskoga 0586-505 32 kontakt@bevarainredning.com

måndag 8 februari 2016

När kunden/Karin själv får välja



I min lilla lya har jag alldeles för mycket av allt och är det något jag behöver är det förvaringsmöjligheter.
När jag fick syn på den lilla byrån hoppade hjärtat till lite extra - den hade jag ju faktiskt ett litet hörn till!
Stilen i mitt hem är minst sagt blandad men jag har ganska många saker i orientalisk stil.
Eftersom jag var med från början hade jag möjlighet att välja utseendet på byrån.
Våra kunder har också möjlighet att göra samma sak.
Vi lägger har ofta bevakningar på möbler som kunder är ute efter och har en liten önskelista som vi går igenom med jämna mellanrum.
När vi får in något som passar kundens önskning skickar vi foton och kunden kan då välja färg/tyg etc.





I mina ögon hade byrån en orientalisk stil och jag ville förstärka det med färgen.
De runda knopparna passade också in i stilen - enkla och fina och den runda formen känns också typisk för stilen jag valde.
Om vi hade sålt den i butiken hade vi nog målat den vit och satt på nya beslag och då hade den fått ett helt annat utseende.





























Alltså grundade Martina den i svart och sen strök hon den "slarvigt" med en röd högblank färg.
Det svåra är att få den målat lagom slarvigt - känslan ska vara att möbeln är gammal- inte bara kladdigt målad.
Jag blev i alla fall helnöjd med resultatet och tycker att hon behärskar tekniken till fulländning!


Min röda byrå kommer hänga med mig i många år och jag blir glad varje gång jag ser den. / Karin 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar