Bergsmansgatan 22, Karlskoga 0586-505 32 kontakt@bevarainredning.com

onsdag 1 augusti 2012

Hemma fix - från hönshus till snickarbod DEL 1

Hemma på min tomt finns det ett gammalt hönshus som inte används och eftersom huset är litet i sig vill jag skapa så många trevliga rum ute som möjligt så att man får renare inne och helt enkelt ut förvaring ur huset.

Här ligger det, nästan lite inväxt!


Inte så mysigt för tillfället :)


DEL 1 är planering, problemsökning och rensning.

På väggen sitter det en form av tjäraduk, som antagligen sätts dit för att hålla fukt ute. Och på golvet finns ett platsgolv inlagt på vissa delar. Det här vill jag såklart ta bort. När man tar bort ytskickt som uppenbarligen inte satts dit på helt korrekt sätt finns deta lltid risk att man stöter på mer problem under.


På väggen finns ett gammalt "hyllsystem" som jag kommer att behålla för jag tycker det är lite gulligt när det ser lite omaka och operfekt ut, i det kommer jag bygga på för att få den förvarning jag vill ha. Samma sak  med viss lappning på väggarna. Te.x där höns ingången varit - det är bara fint!




För att riva ut behöver man det här verktygen




När jag tog ut tjärduken var det fina plankor
på de flesta ställen
men 3 st plankor var murkna så de måste bytas ut.







 Plastgovlet tas ut utan att hitta mer problem.





Sen är det bara ta bort allt det gamla murkna träet och rensa ordentligt rent.


Städa ordentligt ut allt gammalt skräp och damm innan nästa steg  


Nu är vi redo för DEL 2 Bygga och måla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar