Bergsmansgatan 22, Karlskoga 0586-505 32 kontakt@bevarainredning.com

torsdag 21 april 2011

Laga en stol DEL 4: Finish

När allt sitter ihop och är stadigt är det bara finishen kvar.

På den här stolen har jag bestämt att jag vill behålla ursprungsfärgen - det är inte varje dag man har en stol från 1700-talet i sina händer! Stolen har en ljus träfärg med avflagnaden gul färg och det tycker jag är väldigt somrigt och fint.
För att återställa till orginalskicka använder jag oljefärg. Oljefärg är bra för det har samma färg när den är blöt som när den är torr så om man ska matcha en annan färg är det mycket lättare.

De fläckar där jag har lagat - kemiskt trä, nya pluggar och slipat trä, målar jag så de liknar stolens övriga yta.
Gult, vitt och brunt används. 
 Här är det färdiga resultatet!!

GLÖM INTE ATT VI HAR ÖPPET BUTIKEN ÄVEN PÅ PÅSKAFTON
9-13
Nitarevägen 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar