Bergsmansgatan 22, Karlskoga 0586-505 32 kontakt@bevarainredning.com

torsdag 21 juli 2016

Veckans favoriter - i original



Denna vecka har jag valt ut en galen blandning av olika saker jag gillar som har en sak gemensam.
De är alla bevarade i original.
Naturligtvis har vi fräschat upp dem på olika sätt - allt ifrån lagat, rengjort eller oljat in.
Vi vet ju heller inte vad som blivit gjort med dem under tidens gång, men inga större förändringar är gjorda av oss.




Den röda järnsängen från 1800-talet är ju bara grymt cool.
Färgen, knopparna och de små hjulen är detaljer som ger den det där lilla extra.



























Det lilla s.k. "spritskåpet" är ju helt bedårande med alla sina detaljer.

Hos mig skulle det få några extra krokar som tillägg till hyllan och agera smyckeskrin.




























Små förvaringsmöbler är en favorit hos mig och den här kommoden är så vacker i sin enkelhet.
Jag skulle gömma sånt jag knappt aldrig använder i överdelen och bygga på den med en svart stege/hylla för att få plats med mer saker på väggen ovanför den.








Amerika koffertar är en annan favorit och de är så himla fina när det sitter kvar gamla etiketter som berättar en historia på dem.
Hos mig skulle den få stå vid sängändan där jag skulle fylla den med kuddar och plädar.































Bordet i teak tycker jag har en helt fantastisk design och de fina benen med mässingstassar gör mig galen av ha begär!






 Som avslutning kan jag inte låta bli att slänga med en Rokokosoffa som är helt ljuvlig i sitt hallonröda tyg med sammetsyta.
Vilken goding den är!
Original när det är som bäst. / Karin





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar