Bergsmansgatan 22, Karlskoga 0586-505 32 kontakt@bevarainredning.com

onsdag 12 oktober 2016

Lill-lördag, det måste firas med en blogg!





Just att ta tillvara på det där lilla extra tycker jag är viktigt.
Jag har förut skrivit om hur man kan sätta en guldkant på tillvaron genom att t.ex servera enklare mat och dryck på tallrikar och glas man annars använder till "fint" även till vardags.
Onsdagar är en bra dag att fira lite och förutom att äta eller dricka något gott, duka fint eller umgås i trevligt sällskap kan man ju ta en dag till att skämma bort sitt hem lite.



Skämmer man bort sitt hem skämmer man ju även bort sig själv.
Vad menar jag då med det egentligen?
Jo helt enkelt att även det mest välordnade och vackra hem behöver lite kärlek och omsorg ibland för att det ska kännas lite extra bra att vistas där.





Ibland blir man "hemmablind" och trött på det man har.
En vacker möbel kanske inte alls drar blickarna till sig längre - det är då den behöver lite kärlek.
Det kan räcka med en liten omstyling.




 Jobba med det du har. Leta fram saker du glömt i skåpen och byt även plats på små möbler eller saker från rum till rum.
Det är kanske även då du märker precis vad du saknar för att få till det riktigt bra.
Jag gör ofta listor med saker jag "önskar mig" när jag pysslar där hemma.
Sedan köper jag det jag valt ut för att komplettera och byter ibland även ut något för att få till det precis som jag vill ha det.



Ibland behöver man också en möbel med speciella mått för att optimera rummets funktion.
Det underbara med gamla möbler är att de ofta har mer "udda" mått än serietillverkade nya möbler.
Maila oss gärna om du är på jakt efter något så håller vi utkik.
Våra inköpare har verkligen öga(eller näsa!) för att nosa rätt på det mesta!







 Så kom igen och ge ditt hem lite kärlek idag - det är ju trots allt "lördag"! 
Själv ska jag roa mig med att få in klädhögarna som ligger dekorativt här och där överallt i mitt lilla bo i garderob och tvättkorg i stället! / Karin











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar