Bergsmansgatan 22, Karlskoga 0586-505 32 kontakt@bevarainredning.com

söndag 29 januari 2017

Inred med röda utropstecken


Vi stilmedvetna svenskar är ofta väldigt sparsamma med färg i våra hem.
Precis allt ska matcha och gå i samma färgskala.
Visst blir det vackert och harmoniskt med finstämda milda toner men jag blir riktigt glad när jag kommer in i ett hem där det finns härliga färger!
Rött är en favorit hos mig och jag har både röda möbler och detaljer i min inredning, men så är mitt hem också lite "Pippi Långstrump" - som en väninna brukar säga.


Bild från Piinterest




Hade jag haft plats hade gärna denna byrå fått stå som ett välkomnande smycke i min hall.
Den högblanka färgen tillsammans med lejonbeslagen  gör den verkligen farligt läcker.
Kombinerad med grå toner som ovan skulle den också se riktigt sofistikerad ut.






Den härliga sängen som är utdragbar skulle jag gärna ställa som en blomsterbädd i trädgården vid min bohemiska lilla sommarstuga - om jag bara hade haft en!










Rött och guld känns både lyxigt och klassiskt - med ett tyg med sammetskänsla får man verkligen alla rätt.
Rött är också en färg som kan kombineras med fler färger än vad man tror - utan att det blir kitchigt eller galet.
Tänk t.ex. hur mycket en bukett med röda rosor gör för ett rum. / Karin











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar