Bergsmansgatan 22, Karlskoga 0586-505 32 kontakt@bevarainredning.com

torsdag 2 augusti 2012

Hemma fix - från hönshus till snickarbod DEL 2

DEL 2 Bygga och måla

Efter att allt gammalt murket trä tagits bort mäter jag ut och sågar till nya brädor. Man måste ju ha i bakhuvudet att det är en snickarbod och inte ett sovrum, så det får bli lite lappat tycker jag.


För att fästa brädorna lägger jag en på tvären och fäster. Man måste se till att brädorna trycks frammåt och inte backåt.


Så här blir lagningen, den lilla lagningen ni ser brevid är hönsdörren :)


Sen är det bara att börja måla. (Jag städade och tvättade i förra inlägget)

Jag har valt samma färg på tak och väggar eftersom rummet är så litet. Börja med att sparmåla längst alla kanter. Man måste använda en utefärg.


Jag använder en ganska stor pensel och liten roller, men det är lite upp till var och en vad man gillar bäst.


Så här fint blir det!


Golvet har jag valt att göra svart. Det kommer att utgöra en fin kontrast mot min snickarbänk och andra verktyg. Sparmåla kanter med pensel.




Klart! Det blir verkligen som ett annat rum.


Nu är det dax för DEL 3 Inreda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar