Bergsmansgatan 22, Karlskoga 0586-505 32 kontakt@bevarainredning.com

tisdag 27 september 2016

Veckans favoriter i lantlig stil med inslag av trä


Idag har jag plockat ihop en liten mix av möbler som jag skulle vilja ha i en vacker liten stuga vid sjön.
Där skulle jag umgås med vänner och ha det gott och möblerna skulle så klart vara en härlig mix i lite rustik och lantlig med ändå romantisk stil.





I mitt sovrum skulle jag så klart ha en härlig byrå eller chiffonjé med massor av förvaringsmöjlighet eftersom jag är alldeles för bra på att spara på mig massa saker.


 




Mitt öppna kök skulle ha ett bord jag kunde göra litet eller stort efter behov och den lilla lådan skulle jag fylla med servetter och ljus.




Självklart skulle jag ha en kökssoffa också, där skulle jag ta en tupplur efter maten och titta ut över vattnet jag hade precis på stugknuten - så klart!







Rokokostolen med fårull är helt perfekt i stil och ett par sådana skulle jag flytta runt på lite hit och dit - vid bordet, i sovrummet eller min lilla inglasade veranda.




Fast när jag tänker efter ställer jag allt in den här godingen i sovrummet . Något behöver jag ju att slänga kläder över, så jag håller lite ordning.




Den underbara gamla köpmansdisken skulle jag ha som tv bänk mellan matbordet och soffgrupp.
Fast.. när jag tänker efter skulle jag faktisk inte ha någon tv där alls! 
Nä - där ställer jag allt några rejäla keramik blomkrukor med stora kaktusar i, något rufft vill jag lägga till för att det inte ska bli för gulligt!






Det lilla skrivbordet skulle få stå på min veranda - där skulle jag så klart ha min alldeles egna pysselhörna.
Japp, så får det bli - nu är det bara den lilla vackra stugan vid sjön som saknas! ;) / Karin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar