Bergsmansgatan 22, Karlskoga 0586-505 32 kontakt@bevarainredning.com

måndag 14 september 2015

Ny vecka och nya projekt


Måndagar har vi stängt men vi har ändå massor att göra. Nyinköpta möbler hämtas och lastas in och 
det är den dag då veckans arbete planeras in och vi passar på att göra saker vi inte hinner när vi har öppet.
I butiken bär vi ut saker som blivit sålda på hemsidan under helgen och  möblerar om där det behövs.
Jag fotograferar möbler m.m. som blivit klara under föregående v. om jag inte hunnit det under fredagen och lägger ut det på hemsidan. Ingen måndag är lik den andra så det är lika spännande att komma till jobbet varje vecka.



En helt fantastisk utdragssäng från 1800-talet och ett galet fint allmogebord finns bland veckans fynd.
Ska bli superspännande att se vad de gör med dem. Här gäller det att ta tillvara det som går av det gamla slitna på ett bra sätt.






Små kökssoffor är eftertraktade och nu har vi en charmig liten pinnsoffa på gång.






Den vackra byrån har jag fått önska färg på - tänker inte berätta än vad jag valde, men mer kommer så klart senare om den.








Vår tapetserare har också lite att jobba med och när han har utfört sin magi på soffor och fåtöljer brukar man knappt känna igen dem.







Som ni ser har de lite att  bita i i verkstaden och jag kommer följa deras arbete och lägga ut fler "Före och Efter" bloggar allteftersom de blir klara med sitt jobb. / Karin








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar